رسانه کره‌جنوبی: ۹۰ نفر بر اثر واژگونی یک کشتی در کره‌شمالی کشته شدند-راهبرد معاصر

 رسانه کره‌جنوبی: ۹۰ نفر بر اثر واژگونی یک کشتی در کره‌شمالی کشته شدند

یک شبکه تلویزیونی کره‌جنوبی مدعی شد که ماه گذشته ۹۰ نفر بر اثر واژگونی یک کشتی کره‌شمالی در آب‌های مرز جنوبی این کشور کشته شدند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشریه نیوزویک نوشت: شبکه تلویزیونی چوسان در سئول روز چهارشنبه با استناد به ارزیابی اطلاعاتی کره جنوبی این طور ادعا کرد که این حادثه در اوایل ماه مه (اردیبهشت و خرداد) رخ داد و منجر به «آشفتگی داخلی قابل توجهی» در میان درجه داران ارتش پیونگ یانگ شد.

بر اساس این گزارش، این کشتی بزرگ که حامل بیش از ۱۳۰ کارگر بود و همگی از داخل ارتش بسیج شده بودند، هنگام منتقل کردن این گروه برای ایجاد استحکامات مرزی در شرق کشور، در یک رودخانه غرق شد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی هیچ ارزیابی مشابهی را در گزارش‌های اطلاعاتی خود درباره کره شمالی منتشر نکرده است. آژانس اطلاعاتی سئول نیز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

ادعای تلویزیون سئول در حالی است که به تازگی کره شمالی اقدام‌هایی از جمله پرتاب موشک‌ها و ارسال بالن‌های حاوی زباله را به کره جنوبی در دستور کار قرار داده است.

این اقدام‌های پیونگ یانگ در واکنش به تحرکات نظامی کره جنوبی و آمریکا در حوالی شبه جزیره کره و اعزام بالن‌های تبلیغاتی سئول به کره شمالی صورت گرفته است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده